Waarom?

14 april 2017 - Den Helder, Nederland

Nog 8 dagen voor ik naar Frankrijk vertrek. Waarom doe ik dit eigenlijk? Waarom laat ik alles los en ga ik lopen? Kan ik mijn bagage wel dragen? Is het niet te warm/koud? Heb ik wel genoeg/teveel mee? Is het niet te zwaar? Wat als ik verdwaal? Wat als één van ons middenin een bos een hartinfarct krijgt? Waarom blijf ik niet gewoon thuis? Als ik nou aangevallen wordt door een hond/wild zwijn/jager? Wat als er thuis iets gebeurt? Welke sokken neem ik mee? Waarom moet ik zonodig lopen met mijn artrose?

Gisteravond had ik ook last van vreemde verschijnselen, plotseling moest mijn koffiemachine nog ontkalkt worden, meteen maar achter het gasfornuis schoon gemaakt. Roel heeft ook verschijnselen, same same but different, hij is helemaal lamgeslagen en maakt niet schoon, en dat is wel weer jammer voor Riena.

Ik heb ooit een rol in een toneelstuk gespeeld waarin ik antwoord moest geven op de vraag "Wat is de zin van het leven?", het antwoord was "12". Ik denk dat het goed is (maar het mag ook 36 zijn). En denk erom: Ga nooit de Camino lopen zonder dat je koffiemachine ontkalkt is, dat vindt St. Jacob vast niet leuk. Daarom!

Jullie reacties zijn superleuk, dus morgen maar weer omdenken

1. Els:
    14 april 2017
    Leuk geschreven ! Ik kijk uit naar je reisverhalen. Het wordt vast fantastisch. X els
  2. Lucy:
    14 april 2017
    Als je St. Jacob echt blij wil maken, loop je via Hoorn. Langs mijn koffiemachine!
  3. Marie-José:
    He Willy,

Af en toe mag je de waarom vraag stellen maar niet te vaak hoor.
    Als jullie niet zouden gaan lopen dan hebben wij geen leuke verhalen om te volgen. Dus ik ben blij dat jullie gaan lopen. Een beetje gezonde spanning vooraf is nodig. Weet je wat zo leuk is aan alles loslaten dat alles als je terug komt weer nieuw is. En zeker je koffiezet apparaat.
    Heerlijk
  4. Nix:
    15 april 2017
    Het kan erger. Stel je voor dat je elke keer als je de keuken wilt schoonmaken eerst een paar duizen kilometer moet lopen, dan ben je verder van huis.
  5. Riny:
    15 april 2017
    Ik kijk echt naar jouw reisverhalen uit Willy, want ik wil ook - ooit- de Camino lopen. Fantastisch dat je dit doe....
  6. Toos:
    15 april 2017
    Hou nou toch op! Je lijkt Toos Laan wel.
  7. Annelene:
    15 april 2017
    Ha Willy! Ik hoop dat je op geen enkele vraag antwoord hoeft te vinden.... en ja mijn houvast is al jaren dat het antwoord 12 :-) is.
    Wat mij betreft is de zin ook dat ik vaker van je ga horen dan als je in Den Helder bent ..en van Roel en daar verheug ik me nu al op.
  8. Margriet:
    17 april 2017
    Kom op kanjer, je weet dat afzien ook kicken is. Ik kijk uit naar je verslagen en wens jullie een hele fijne tocht. Geniet ervan!!
  9. Rene en silvia:
    18 april 2017
    Dat noemen we voorpret willy al die wisse wasjes die door je hoofd gaan, lijkt mij dat je je huiswerk goed hebt gedaan, so just enjoyyyyyyyyy.