Dag 83 naar Fisterra en 84 naar Cabo Fisterra.

1 augustus 2017 - Fisterra, Spanje

Het einde van de wereld bereikt nadat we de afgelopen week nog zo'n kleine 100 km hebben gelopen als toetje. Heel blij dat we dit nog gedaan hebben, heerlijk gelopen, en het laat een veel betere herinnering achter dan de laatste 200 km Francès. Zoals eergisteren de oceaan grote indruk maakte, deed gisteren de eerste blik op de Kaap dat weer. We zijn in het dorp Fisterra gestopt omdat we daar een huisje gehuurd hebben, vanmorgen hebben we, als echte Heldenaren, het stuk naar de vuurtoren en de kaap afgemaakt (en terug), ook dat was weer indrukwekkend. Daar ligt ook de kilometerpaal met 0,00. Ons echte eindpunt dus.

Bij de vuurtoren hebben we een glas Cava gedronken op de goede afloop van onze Camino.

Ik heb al veel gereisd maar kan wel zeggen dat dit de reis van en door mijn leven was. Heel veel mooie momenten en mensen, dierbare herinneringen, die ik met me meeneem. Er gebeurt zó veel tijdens zo'n reis, dat ik tijd nodig zal hebben om alles op z'n plaats te laten vallen. 84 dagen gelopen en geslapen op telkens nieuwe plekken, vaak wist ik een paar uur na aankomst de naam van de plaats al niet meer. Dit blog zal me helpen te herinneren. Ruim drie maanden buiten in de natuur geweest, met mijn huisje en alles wat ik nodig had op mijn rug. 1628 km lang was elke stap nieuw.

Nu op de plaats rust, we hebben een huisje met een fantastisch uitzicht op de oceaan en een prachtig strandje, daar blijven we nog 6 dagen vakantie vieren. Tuurlijk zal ik nog een beetje lopen, maar nee, niet naar huis langs de kust helaas, wie weet een volgende keer?We vliegen op 7 augustus terug.

Iedereen hier bedankt, hoop jullie snel live te zien.

1. Lucy:
    1 augustus 2017
    Mooie plek, mooi einde van een heel bijzondere reis, geniet er nog maar even van.
    Gefeliciteerd met deze prestatie voor jou en Roel!!!
    Kus, Lucy
  2. Roy De Boo:
    1 augustus 2017
    Geniet, maar niet met mate!
    Hoop jullie terug te zien.
  3. Gusta:
    2 augustus 2017
    Het was meer dan een reis, geloof ik zeker. Daarom komen mensen anders terug, ze zijn zichzelf tegengekomen, hun echte zelf. Hug!
  4. Marlene Spigt:
    2 augustus 2017
    Een hele mooie ervaring lijkt mij en een top prestatie ook.Een uitdaging met jezelf.
    Ik wens jullie nog fijne dagen en gezond weer terug.
    Lieve groeten,
    Marlene.
  5. Femke:
    2 augustus 2017
    Dat ziet er goed uit zeg!
    En nu lekker relaxen
    Geniet van jullie laatste weekje lieverds!
    Xx
  6. TET PAARDEKOOPER:
    2 augustus 2017
    Zal de verhalen gaan missen...was een vast ochtendritueel de afgelopen 3 maanden
    Geniet nóg ff op het 0 punt en voor straks...welkom terug in het Helderse..knuf
  7. Anneke B:
    2 augustus 2017
    Wat een KANJERS zijn jullie .GEFELICITEERD en nu heerlijk rusten en genieten van deze week. xxx
  8. Anneke Admiraal:
    2 augustus 2017
    En dit is het dan. Wat een mooie reis en een mooi end. Alles goed gegaan en beide superfit. Wij hebben van jullie verhalen genoten en ga dat zeker missen .
    Wij hebben meegeleefd en meegereisd via jullie verhalen.
    Nog nagenieten en genieten voordat jullie op het vliegtuig stappen.
    Heel veel plezier‍♂️
  9. Nick:
    7 augustus 2017
    Goede vlucht!
  10. Margriet:
    16 augustus 2017
    Het was heel leuk om jullie ervaringen te delen.
    Laatste stukje van jullie reis was ik ook op pad, vandaar een tijdje geen reacties.
    Geniet nog lekker na van jullie tocht en de vakantie dagen die je nog hebt.
    Veel plezier en tot kijks, groetjes, Margriet