Dag 3 en 4 - tot Prémery

27 april 2017 - Prémery, Frankrijk

De afgelopen dagen gingen van zomer naar winter en ik van aspirant-pelgrim naar beginner. Gisteren viel de regen die voor eergisteren beloofd was, de eerste 3 uur plensde het, toen het droog leek te worden kreeg ik als toetje nog ijs, in de vorm van flinke hagelstenen. Wel fijn dat ik mijn regenkleding heb kunnen uitproberen, en hij is goedgekeurd! Wat ik wel nog even moet oefenen is "de toiletgang van de pelgrim bij hevige regen", wel eens een regenpak met stok 2 uur met een hand tussen de benen zien lopen? Verder lekker gelopen, de eerste dag alléén gaf meer aandacht voor andere dingen, zoals de koeien die nieuwsgierig over de heggen komen kijken en in galop een stukje meerennen. Vandaag 18 km mét bagage, ging prima, 2 aardige Zuid-Franse pelgrims ontmoet, (mijn eerste), de nodige regenbuien en mooie luchten, het landschap zien veranderen in 4 dagen tijd, 9 km langs een autoweg gelopen (=minder), maar ik geniet.

Roel is onderweg naar Nevers, daar kom ik overmorgen aan, en lopen we samen verder, hij heeft natuurlijk nog een hoop te leren:))

Ik geniet ook van jullie reacties. Kan niet alles beantwoorden, Tineke de kaarsjes voor de kleinzonen branden in Vezelay, in Den Helder hebben we Rik Niks, hier vermoed ik een Nick Nix.

1. Inge Simao:
    27 april 2017
    Dag Willy, alleen al die ontmoetingen zijn een onbetaalbare ervaring. Ervaren wandelaar succes morgen!
  2. Janny Wallet:
    27 april 2017
    Fijn dat regenpak goedgekeurd is, mooi wandeling verder zonder dat waterdichte pak
  3. Hendri:
    27 april 2017
    Hoi stoere pelgrim, we hebben ooit op een markt in Den Oever een soort van plasgootje gekregen. Ik heb hem niet meer en ook nooit geprobeerd maar zoiets zou het slechtweer- plassen wel makkelijker kunnen maken. Misschien vind je wel een groot blad dat je kan gebruiken. Geen berenklauw! Liefs en geniet.
  4. Femke:
    27 april 2017
    Wat een prachtige foto's!
    X
  5. Marrèt:
    27 april 2017
    Nou , het was even wennen toen je can ons wegliep voor een aantal maanden!