Dag 49 en 50 van Saint-Jean-Pied-le-Port naar Roncesvalles

19 juni 2017 - Roncesvalles, Spanje

We dit it! In 2 dagen de Pyreneeën overgestoken, van Frankrijk naar Spanje, en nu in Roncevalles, waar Roeland zijn veelbezongen heldendood stierf, en dat nu nog maar 34 inwoners telt. Wel heel veel pelgrims bij elkaar hier, voor ons een vreemde ervaring, de meeste zijn gisteren gestart en laten hun bagage vervoeren, terwijl wij uit de stilte van het Franse platteland kropen met volledige bepakking. Toch hebben we ook deze pas in gepaste stilte gelopen dankzij ons vertrek voor dag en dauw, zowel gisteren als vandaag. Het was superheet maar vandaag dáár niet zoveel last van gehad dankzij een superharde wind. Het was zwoegen en zorgen dat je de berg niet werd afgeblazen, mijn lijf voelt nu alsof er een tractor overheen is gegaan, maar dat gaat weer over en werd helemaal goedgemaakt door de niet te beschrijven schoonheid, dat ga ik dus ook niet proberen, laat ik aan de foto's over dit keer!

Patricia en Riena zitten nu in het vliegtuig naar Bordeaux. Morgen rijden ze naar Pamplona en komen ons ophalen in Zubiri, een piepklein dorpje tussen de bergjes. Zó leuk dat ze komen, Olé!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roy De Boo:
    Tough little lioness!
  2. Anneke Bouma:
    19 juni 2017
    Geen woord teveel gezegd: prachtige beelden idd.
    Stoer hoor met bepakking!!
  3. Marleen Wijgman:
    19 juni 2017
    Wow, wat een doorzettingsvermogen, Willy! Ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen! Zooo mooi les Pyrénées. Ik vind de kleuren er zo speciaal van.
    Bonne soirée!
  4. Margriet:
    19 juni 2017
    Gefeliciteerd kanjers, geniet van jullie succes en de prachtige vergezichten.
  5. Marrèt:
    19 juni 2017
    Le chanson de Roland .. dat is wel heel lang geleden . Weet nog dat ik het heel romantisch vond !!
    Nu de laatste loodjes . Jullie zijn toch niet inPamplona , wanneer ze die stieten loslaten ?
  6. Lucy:
    19 juni 2017
    in één woord: schitterend! Topprestatie! (dat zijn twee woorden)
  7. Nix:
    Yes! You did it!
    Fantastisch... en wat een prachtige foto's.
    Echt indrukwekkend.
  8. Connie Bruijnooge:
    20 juni 2017
    Prachtig, prachtig,het is zo genieten van jullie reis! Wat kan jij mooi schrijven Willy ik zou jullie verhalen zo willen illustreren.
    Ik zie alles voor mij, zelfs Pamplona ( Marrèt) rennend met volledige bagage de stieren vooruit.
  9. Hendri:
    20 juni 2017
    Wat mooi!
  10. Til:
    21 juni 2017
    Mooi verhaal met mooie foto's
  11. Simone Kip:
    21 juni 2017
    Wauw wat een mooie foto's. Ik sta te popelen om ook te gaan!
  12. Marcus:
    21 juni 2017
    Knappe prestatie Willy. Groots. Boekje met goede vertaling van originele tekst van het Roelantslied krijgt Roel dus. Had zowaar iets dubbel gekocht)
    (maar jij mag hem ook lezen tzt).
    Ik kan jullie deze week jammer genoeg even niet volgen, want ben weer Wadwachter-Utopia dit keer.
    Maar in gedachten immer bij jullie uiteraard.
    Groeten aan Roel en succes morgen.
    Ultreia!
  13. Tineke Schrijver:
    22 juni 2017
    Wat een energie heb je nodig om dit te presteren.
    Ik geniet elke keer weer van je reisverhaal Willy.