Op de plaats rust

4 juni 2017 - Le Nizan, Frankrijk

Vier rustdagen genomen, min of meer verplicht, maar ook weer niet want noodzakelijk als we een kans willen maken verder te lopen. De keus was dus snel gemaakt.

2 dagen in Bazas, leuke stad en idem mensen ontmoet, ik 1 nacht in de pelgrims Gîte, waar je maar 1 nacht mag blijven, en 1 nacht in het hotel, Roel 2 nachten in hotel Le Rodin met pootje hoog. Daarna verhuisd naar een klein dorpje 7 km zuidelijker, Le Nizan, via AirBnB gevonden. Een geweldig huisje op het "platteland", kamer, 2 slaapkamers en een buitenkeuken waar ik weer eens lekker vega heb kunnen koken, de Fransen hebben daar nou eenmaal geen kaas van gegeten dus het is doorgaans behelpen voor mij. Aardige mensen, hij spreekt Nederlands, is in Marokko geboren. Als huisdieren hebben we 2 ezels, 10 schapen, kippen en een haan, en Pieter de Pauw. Pieter (we noemen hem Pietje), is erg nieuwsgierig en komt regelmatig op ons terras kijken, daarbij laat hij ons trots zijn mooie verentooi zien. Vanmiddag brak er een oorlog uit tussen Pietje en de haan, stonden als 2 macho's tegenover elkaar met hun veren te schudden en te gillen, uiteindelijk zijn ze zogenaamd onverschillig elk hun eigen kant op gegaan. Ondertussen bleek het Pinksteren, lag er ook weer een groot kasteel om de hoek, en vierden de dorpelingen feest dmv kleiduifschieten.

Roel was zielig dus ik heb gekookt, het lekkere eten en het rusten hebben er vast toe bijgedragen dat het veel beter gaat met pootje en we hef morgen weer gaan proberen!

Volgende keer dus weer een loopverhaal, met als tussenstand 717,7 km in 37 dagen.

1. Marleen Wijgman:
    4 juni 2017
    Hey Willy, mooi kasteel zeg! Zo te lezen vermaak je je uitstekend!! Succes weer voor morgen met het lopen.
  2. Marcus:
    4 juni 2017
    Roel kijkt zielig omdat hij geen drank mag neem ik aan.

Wat doet dat glas wit er dan eigenlijk?
  3. Roel:
    4 juni 2017
    dat is geen witte wijn marc, dat is ricardachtig drankje zonder alcohol :o)
  4. TET PAARDEKOOPER:
    4 juni 2017
    Wow... wat een afstand al CHAPEAU.
    En nog maar "pas" onderweg...succes verder..dikke knuf
  5. Nix:
    Ha die Willy,

Ik weet niet of jij op jouw i-ding hetzelfde beeld heb als ik, maar in mijn scherm geeft een reusachtig oog van Fatimah in druppelvorm jullie positie in het landschap aan. Het is een beetje grof - de bol van deze luchtballon raakt met gemak Den Haag - maar de punt wijst naar Zuidwest-Frankrijk en verplaatst zich rap. Is dat dan ook jullie route? Ik heb eens ingezoomd om een soort van paars traject te ontwaren, dat naar het zuiden loopt, maar ook weer even terug, alsof jullie even de weg kwijt waren. Tot mijn plezier gaat hij verder door de Gers, waar ikzelf zo'n drie jaar van heb mogen vieren. Ik weet dat ons dorp op de route lag, maar kan mij nauwelijks voorstellen dat jullie daarlangs gaan. Enfin, maakt ook niet uit, ik volg de speld en de mooie verhalen. Fijne weg!
  6. Roy De Boo:
    5 juni 2017
    Groeten uit Saint-Sever van roaring lion en welpje Charly. Keep on walking!
  7. Inge Simao:
    5 juni 2017
    Zo trots als een pauw zowel voor als achter schitterend verbeeld. Compliment. Succes morgen.
  8. Willy:
    6 juni 2017
    Hoi Nick, dank voor je oplettendheid. Heb naar Fatima's oog gekeken en geprobeerd het eruit te halen. Was de schuld van Monfaucon, daar zijn er meerdere van, zoals vaak in Frankrijk vaker. Deze site wil mij echter niet naar de juiste hebben, heb dat dorp dus met terugwerkende kracht verwijderd;) nu springt de lijn nog wat heen en weer maar dat komt doordat ik niet alle foto's op de juiste plek zet, geen zin in. Denk niet dat ik Gers passeer. En nu, on Marche!