Dag 40 naar Gaillières en 41 naar Mont-de-Marsan

8 juni 2017 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Les Landes is best mooi, echt niet alleen dennenbomen wat we zien, wel veel. Hef is vaak een soort Bergen aan Zee met veel varens, en nog steeds de oude treinroute, die we 4 dagen gevolgd hebben en nu bij het station van Mont-de-Marsan gestopt is. Grote velden gevuld met varens op een ondergrond van wit mul zand. Er schijnt hier een probleem te zijn met de agricultuur, de dennen voldoen niet meer, ik zei tegen Roel dat het leek op de grond die we in Den Helder hebben en misschien de bollenteelt een optie zou kunnen zijn, bleek dat er 2 jongens uit t Zand in onze gite zaten die dat aan t opzetten waren! Toch ook veel variatie in bomen, prachtige oude eiken gezien. Gisteren hebben we veel gelopen omdat er geen slaapplaatsen tussen zaten, 27 km. We werden beloond met een prachtig plekje in een landelijk groot huis "Le Chemin Vert", door Martine, deze vrouw verbouwt en maakt alles zelf, met heel veel liefde. Een fantastische vegetarische maaltijd, zwembad, en superschone slaapkamer,  € 35 incl. Een aanrader om te onthouden, 1,5 km voorbij Gaillières. Le Chemin vert. Sinds de 3 rustdagen had ik veel pijntjes, gisteren hele dag op de heup, daarvoor de artroseplekken die eigenlijk stil waren. Lijkt alsof de vlakke ondergrond juist meer problemen oplevert, de herhaling, we zien t. In de gite sliepen we met de nieuwe ons bekende pelgrims, Antoinette en Jacky. Nog erg moeten lachen, ik was met Martine haar mooie tuin aan t bekijken, we zouden gaan lopen maar het duurde erg lang voordat R klaar was. We hoorden wel af en toe een harde schreeuw uit t huis komen, iets met 'Cu" of zo, Roel brult wel vaker dus geen acht op geslagen. Bleek hij al een tijd op de wc te zitten, roepend "pas de papier cu" (vrije vertaling: geen kontpapier"), Jacky begreep t niet, en ik had de telefoon uit. Toen hij door Jacky lachend bevrijd was konden we een bloedhete maar gelukkig korte en relaxte wandeling naar Mont-de-Marsan beginnen. Het lijf voelde beter en we liepen door de Armagnac (encore alcool).

1. Roy De Boo:
    8 juni 2017
    Haha, wat een verhaal!
    Ik ga nu ook 3 dagen rusten om het lijf weer op de rit te krijgen. Komen we misschien toch weer nader tot elkaar.
  2. Hendri:
    8 juni 2017
    Ik loop natuurlijk niet zulke afstanden maar ik vind zelf gevarieerd terrein (dus niet de hele tijd vlak) het prettigst lopen. Net of je spieren dan wat soepeler blijven. Hoop dat de klachten minder worden. Liefs en groetjes.
  3. Margriet:
    9 juni 2017
    Sorry Roel, maar heerlijk gelachen om je wc gebeuren.
    Veel plezier verder en geniet lekker.