Dag 19 naar La Chapelle-Balloue

13 mei 2017 - La Chapelle-Baloue, Frankrijk

Vandaag onze rustdag, waarin we toch een stukje van de route lopen. We dalen vanaf ons bergtopje in Crozant af naar de Vallée de Sédelle en dit is zo'n idyllisch mooi stukje dat ik het jullie niet wil onthouden. Dit dorp en de omgeving heeft vele kunstenaars geïnspireerd en dat kan ik me goed voorstellen, er zijn langs het pad verschillende beelden van schrijvers en dichters te zien op de plekjes waar de schilderijen en gedichten gemaakt zijn, oa Monet en de schrijfster George Sand. Omdat we vandaag maar 6 km te gaan hebben nemen we alle tijd voor het sprookje dat deze vallei te bieden heeft. De Sédelle kabbelt en stroomt, alles is supergroen, het is droog (af en toe zowaar de zon), en de vogels voelen zich hier duidelijk ook lekker. Wat maakt dit me gelukkig! Nu al een uurtje op een bankje aan t lezen in deze vredige omgeving, jullie aan t schrijven, en straks nog een klein loopje van een km of 4 naar La Chapelle-Baloue, waar we in een klein hotelletje verder uitrusten. Als we al pelgrimerend door de dorpjes trekken begroeten de mensen ons altijd vriendelijk en met aandacht, we krijgen dan steevast "bon courage" te horen, vandaag was dat wel lief maar zeker niet nodig, ze weten niet hoe leuk dit is. Het leven van een pelgrim is goed.

Sinds we een paar dagen geleden het dorpje "Les Alouettes" tegenkwamen zit er een liedje in mijn hoofd, waarvan ik als kind de klanken nabootste maar nu pas ben gaan begrijpen wat het betekent, "de leeuwerik" het heeft me al door heel wat blubberpaden doen huppelen, en het leert me de lichaamsdelen. ik zet m bij de links hieronder, kunnen jullie meezingen.

Nu een biertje in een heerlijke tuin.

1. Margriet:
    13 mei 2017
    Super dat je je een gelukkig mens voelt in deze prachtige omgeving. Geniet maar lekker. Veel liefs en groetjes, Margriet
  2. Lucy:
    13 mei 2017
    Klinkt verrukkelijk, Wil! Zo te lezen gaat het allemaal goed, mooie foto's ook. Geniet ervan!
  3. TET PAARDEKOOPER:
    13 mei 2017
    Alouette chanter alouette....zo vrij als die leeuwerik....dan ben je sowieso gelukkig! Wat een rijkdom Wil!!:-)
  4. Marleen Wijgman:
    13 mei 2017
    Klinkt echt paradijselijk!! Ooit ga ik je dit na doen!! Denk dat ik gewoon ga spijbelen van school .....