Dag 14 - naar Châteaumeillant

8 mei 2017 - Châteaumeillant, Frankrijk

De Portefeuille stroomde langs onze hotelkamer, volgens de eigenaar stroomt deze rivier helaas niet naar binnen. Slechts 15 km vandaag, heerlijk loopweer, droog, niet te warm en niet te koud, heuveltjes op en af, veel oude dorpjes en kerkjes, stil en vredig. naar Chateaumeillant, waar de Gemeente vlak buiten het dorp, bij de etang (visvijver) een gebouw met 5 slaapkamers met elk 2 stapelbedden heeft, waar pelgrims voor 13,20 mogen overnachten. We konden er zelf koken, en slapen er met 2 fietsende Belgen.

Le Pen heeft verloren, hoera! De Fransen zijn hier wat ambivalent in, ze vinden over hef algemeen dat ze moeten kiezen tussen 2 slechten, en als Roel in zijn overenthousiasme de eigenaar van hef hotel feliciteert met de uitslag krijgt hij een hoogst verbaasde blik als antwoord.

Nu nog even, zoals bijna elke dag, de route plannen en wat slaapplekje bellen, mijn Frans is al niet zo veel, aan de telefoon nog veel minder, al verbetert mijn accommodatie-vocabulaire wel.

1. Marleen Wijgman:
    8 mei 2017
    Hey Willeke, toch jammer dat ik er niet bij ben hè? Had ik kunnen bellen!!
    Stil en vredig klinkt super zalig! Beaucoup de plaisir encore! Marlène
  2. Nix:
    8 mei 2017
    Ha die Willy,

Wat een prachtige omgeving en wat een mooie foto's maak jij. Zit je daar op je knieën in het geel of zijn je benen inmiddels al zover afgesleten? Dat gesnurk lijkt mij trouwens minder, maar ik neem aan dat Ohropax tot de standaarduitrusting van de pelgrim hoort. Goed hè, dat Le Pen het niet geworden is? ik moet er niet aan denken als vreemdelingenhaat en populisme daar de norm worden. Bij de weg, waar het mij wel aan doet denken: Souhab heeft eindelijk zijn papieren. Het is even twee jaar wachten, maar dan krijg je zelfs in Frankrijk het documentje waar je al twee jaar recht op hebt. Proost!
  3. Margriet:
    9 mei 2017
    Wat een prachtig koppie tussen al die bloemen. Hoop dat foto die ervoor staat niet jullie slaapplaats is. Veel plezier verder.
  4. Hendri:
    9 mei 2017
    Heerlijk dat het weer droog is; het loopt en zit en plast en luncht toch een stuk prettiger.
    Het ziet er prachtig uit waar jullie zijn. Geniet en wandel ze en groetjes, ook voor Roel.
  5. Inge Simao:
    9 mei 2017
    De schoonheid van het koolzaadveld ( met jou erin) verschilt zoveel met het kamertje van de koster, maar hebben beide hun eigen uitstraling. Prachtig. geniet van je foto's en je verhalen.
  6. Janny Wallet:
    9 mei 2017
    Leuk om te lezen en mooi jij tussen de koolzaad
    Groet Janny
  7. Riny:
    18 mei 2017
    Alleen al de foto's maakt dat jouw reis voor mij levendiger wordt. Zooo mooi........