Dag 15 en 16 naar Neuvy-Saint-Sépulchre

10 mei 2017 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

De stilte onderweg is een belangrijk ingrediënt van het pelgrimeren. Frankrijk heeft vrijwel zeker meer koeien dan mensen, alle pelgrims praten dan ook met ze, zelfs de 2 stoere fietsende van gisteren, gaven ze wat beschaamd grinnikend toe. De witte (koeien) zijn wat toegankelijker dan de bruine. Het blijft bijzonder, de ene voet voor de andere, over hoogvlaktes in de kleuren frisgroen, lichtgeel en roodbruin, welke door de zon en de wolken in banen en vlekken worden uitgelicht, meditatieve stilte en verwondering. Gisteren en vandaag zo'n 20 km droog gelopen, vandaag zelfs warm, met een onweersdreiging. Gister geen pelgrim en slechts een paar mensen ontmoet tot La Châtre, een mooie oude stad met een terrasje op het plein. Vandaag 2 Nederlanders en een jonge Let, de ontmoetingen zijn kort maar openhartig. Verder nog even een sprintje op een bospaadje moeten trekken omdat er een giga bijenkolonie op ons pad kwam. Nu op weer zo'n prachtig gastvrij pelgrimsplekje, wat een lieve mensen! Morgen wordt er onweer verwacht en we moeten 25 km overbruggen, vroeg beginnen dan maar.

1. Willy:
    10 mei 2017
    Nick, wat super voor Souhab, feliciteer m!
  2. Margriet:
    10 mei 2017
    Wens je voor morgen droog weer en veel loopplezier.
    Geniet van je verslagen en foto's. Liefs, Margriet
  3. Rineke:
    10 mei 2017
    Geweldig om zo met je "mee te lopen" Willy.
    Liefs
  4. Hendri:
    11 mei 2017
    Bijzonder in deze huidige tijd: die stilte en ruimte. Een goede tocht maar weer. Liefs van mij voor jullie.