Dag 35 naar La Reole en 36 naar Auros

31 mei 2017 - Auros, Frankrijk

Vlak nadat we aangekomen zijn op onze bestemming weten we al niet meer waar we ook alweer zijn aangekomen. Het is niet van belang hoe het heet, alles wat ondertussen is en gebeurt is waar het om gaat. Het was niet gemakkelijk vandaag, maar ondertussen zitten we met onze manke poten vanuit het kasteel waar we slapen uit te kijken over Bordeaux, te genieten van de plaatselijke rosé Brondelle. Daar tussenin hebben we vandaag gekozen voor lopen langs de autoweg, met als redenen de peesontsteking aan Roel z'n enkel, de blaren op mijn beide voeten, en hef loslaten van de zolen van mijn beide schoenen (pas verzoold bij Bever gggrrrrr...). De lijdensweg sloeg dus plotseling toe, de autoweg was 10 km korter en geasfalteerd (Jezus had vast ook niet de toeristische route genomen tijdens de kruisiging) en dus....allé! St. Jacques en anderen zorgden voor verlichting: Roel had het meeste pijn, had onderweg al een hotelletje voor m geboekt in Bazas, waar we morgen na "slechts" 10 km aankomen, liepen het huidige dorp binnen en ik liep de fysiotherapeut bijna tegen het lijf, verteld dat Roel eraan kwam, hij werd gemasseerd en getapet, ging naar de apotheek omdat hij stokken wou hebben, die waren er niet maar wel een heel lieve vrouw die zei dat ze hem wel even naar het volgende dorp zou brengen, en hij kwam met stokken terug. Ondertussen bleek ons onderkomen dus een echt kasteel te zijn, van een ex-pelgrim die onderdak biedt aan mede-pelgrims. Morgen een klein stukje, dan een rustdag met een bezoek aan de schoenmaker, en hopen dat we er weer tegen kunnen. Just another day at the Camino.

Gisteren ook al zo'n prachtige ervaring met ons adresje in La Réole, een schat van een mens, Odette, met een heel groot huis en een hart van goud, die volop vertelde en niet meer dan € 10 wilde voor een heerlijk rustige nacht, en dan deed ze ook nog onze was en liep een stuk mee. Haar man was 7 jaar geleden overleden, had in de tuin een waar kunstwerk achtergelaten in de vorm van de gang van Bernadette vanuit Lourdes naar Nevers. Hoe toevallig, de tweede naam van haar kleindochter was Lucia en de derde Jessy!

Nog even een kaars aangestoken voor mijn kinderen, kleinkind en onze voeten, in de zoveelste prachtige eeuwenoude kerk, een vriendelijke en rustgevende.

1. Pats:
    31 mei 2017
    Klinkt als een pelgrimstocht! ;-)
  2. Tineke Brandsma:
    31 mei 2017
    Tjonge tjonge tjonge. Respect voor jullie doorzettingsvermogen ik geniet van de verhalen. Heel veel sterkte op de verdere tocht.
  3. Nix:
    Ha die Willy,
    Jullie zijn helden, maar kijk maar uit met die pezen, dat is serious business.
    Van Jessy wist ik het niet, maar Lucy kom ik op bijna iedere reis tegen, of het nu in Bangkok is of Istanbul. Ze is een soort van dame blanche (wit wief) om in pelgrimstermen te blijven. Als je haar één keer gezien hebt, kom je er nooit meer vanaf.
  4. Anneke Bouma:
    31 mei 2017
    Wat een verschillende ervaringen op een betrekkelijk kort deel van de totale route.
    Jullie slaan je er toch dapper doorheen en zo kom je er wel.
  5. Anneke Admiraal:
    31 mei 2017
    Veel sterkte met de voeten van beide pelgrims. Die hebben ook heel wat te doen en gaan protesteren. Dat is niet zo raar, toch maar een rustdag op zijn tijd. Het tempo ligt wel hoog genoeg. ‍♀️Verwen die voeten maar want het zit er nog niet op.
    Lieve groet van ons.
  6. Marleen Wijgman:
    31 mei 2017
    Wow!! Dag 35 en 36!! Indrukwekkend vind ik het!! Krijg zelf een onbedaarlijke dwang om naar Frankrijk te vertrekken!!! Ga ik over een aantal weken doen!! Kan niet wachten!! Neem altijd veel wijntjes mee terug. Samen wijntje drinken dan daarna als je weer gezond en wel terug bent? Of blijf je er misschien .... ?!!!
  7. Margriet:
    1 juni 2017
    Ik steek vanavond een kaarsje voor jullie op ter genezing van pees, blaren en op het vinden van een goede schoenmaker. Nemen jullie maar een lekker slaapmutsje en morgen weer gezond op. Liefs, Margriet
  8. Roy De Boo:
    2 juni 2017
    Je was opeens vertrokken gisteravond dus groet ik je even zo. :)
  9. Lucy:
    3 juni 2017
    Je hebt goedaardige en kwaadaardige witte wiefen en Lucy is absoluut goedaardig. Ze schijnen zelfs mensen te helpen als ze vinden dat die het nodig hebben, dus wees gewoon heel aardig voor elke Lucy die je tegenkomt! Sterkte met jullie onderdanen!