Dag 42 naar San Severs en 43 naar Hagetmau

10 juni 2017 - Hagetmau, Frankrijk

Een combinatie van blaasontsteking en diarree is niet makkelijk tijdens het lopen. Gelukkig wel overal openbare toiletten in de steden, en in de kleine dorpjes bij de kerk of het stadhuis, en ook nog overal gratis, schoon en met toiletpapier (pardon, alweer wc-verhaal). Chapeau voor de Fransen! Tel daarbij nog wat (genezende) blaren en een snee in mijn hiel (stom ongelukje, tegen stoel gestoten), en vandaag 32 graden met een gevoelstemperatuur van 36, dan zou je kunnen zeggen dat er sprake is van lijden. Maar dat is niet zo! Weet ook niet wat t is, een latent aanwezige, onvermoede en onverwacht aan de oppervlakte komende SM-afwijking? Een zonnesteek of delirium? Een zware devotie-aanval? Ik weet het niet, denk geen van deze, wel acceptatie van wat is, en het is nog steeds prachtig en geweldig, zou echt niet willen stoppen!

Vandaag maar 17 km gelopen, heet maar mooi, en al om 13 uur in Hagetmau (spreek uit Ashètmo). Deze week nog doucement ivm revalidatie pees en voeten. En dan aankomen en weer een fantastische gite vinden, helemaal voor ons tweeën, schoon met alles wat nodig is, incl. nieuwe wasautomaat en droger, verzorgd door vrijwilligers, voor € 5,50 pp. En op het terras nu bij de fontein aan de bière blonde, santé!

1. Anneke Admiraal:
    10 juni 2017
    Dat valt niet mee met de kwaaltjes!!!! Wens jullie daar sterkte mee.
    Als pelgrim wordt het lijden.....tijdens deze pelgrimstocht.‍♂️
  2. Pats:
    10 juni 2017
    Oeps ... dat zal niet makkelijk zijn met die kwaaltjes .... sterkte voor jullie allebei! Ik kijk er erg naar uit om samen met Riena af te reizen naar Pamplona en jullie te zien en te genieten van en met elkaar .... nog 10 nachtjes slapen ;-) ....
  3. Nix:
    12 juni 2017
    Zet hem op Wil, een beetje katholiek lijden hoort erbij!
  4. Simone Kip:
    12 juni 2017
    En het lijden afsluiten met een heerlijke Leffe!!! Welverdiend!!
  5. Margriet:
    12 juni 2017
    Eerst dacht ik, wat een lijden, dit is een echte pelgrimstocht. Gelukkig kwam er al snel de verlossing, een luxe herberg met bier. Santé!! Margriet
  6. Tineke Schrijver:
    12 juni 2017
    Beterschap!! Fijn dat jullie blijven genieten.