Dag 20 en 21 naar Bénévent-l'Abbaye

15 mei 2017 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

France c'est douce maintenant. Al 2 dagen droog, gisteren nog met een constante regendreiging, vandaag erg warm. Mooi maar steeds hoger, zowel de heuveltjes als de temperatuur. Voor morgen gaat Frankrijk ons op de proef stellen met een heus bergje (700 m) en een temperatuur evenredig oplopend tot zo'n 27 graden. Dat kluitje moeten we dus even wassen, vroeg lopen dan maar. De dagen erna zegt het weerbericht dat het onweert en keldert naar 12 graden, nou klopt dat nooit helemaal, voor t zelfde geld blijft t wolkje een vallei verder hangen. Lopen gaat goed, gemiddeld 20 km per dag. Nu weer met een rosé op ons terras, uitkijkend over de abdij van ons middeleeuwse slaapplaatsje. Een heel verhaal rond de familie waarvan wij dit huren, voor de details kijk op http://reizenderoel.reislogger.nl ik schat in dat Roel dit behandelt :)

De bagage dragen gaat goed, ik heb er dan ook veel werk van gemaakt om zo licht en min mogelijk mee te nemen, bang dat de artrose me het lopen zou ontnemen, en het loopt! Ok, de nodige kleine pijntjes met af en toe wat grotere, maar het loopt redelijk gesmeerd. Heb om te beginnen een 36 liter rugzak gekocht, daar moest ik het mee doen (en het bleek ruim voldoende), vervolgens van elk klein dingetje me afgevraagd of het echt nodig was. Dit resulteerde oa in een half afgebroken tandenborstel en geen shampoo meer gebruiken (idee van mijn kapper), 1 onderbroek aan en 2 mee, zelfde met sokken en shirts, onder de douche wassen en het werkt prima! De moeilijkste beslissing lag nog in het achterlaten van fototoestel en iPad, de laatste bleef tot het eind in de race, toch aan Marrét mee naar Nederland gegeven, hij woog maar liefst 437 gram! Nu doe ik dus alle foto-, schrijf-,  lees- en uitzoekdingen op mijn SE-foontje, ook dit blog, en het werkt! Heb nu totaal zo'n 6 kilo bagage, daar komt dan nog water en voer bij. Als je interesse hebt, laat het ff weten, dan stuur ik je mijn paklijst.

Zo, gisteren lekker ingeslapen door een lief moederdagberichtje van mijn dochter, en mijn liefste jongetje heeft z'n B-diploma gehaald. Nou die berg nog even.

1. Pats:
    15 mei 2017
    Die berg gaan jullie helemaal halen! alle vertrouwen in .... ik realiseer mij dat ik op trekking altijd de drie eenheid in mijn bagage heb .... een stel kleding aan .... een stel schoon in de tas .... en een vuil wasje ;-) .... werkt altijd goed .... extra sokken is wel een pre als je aan de wandel bent .... en soms .... is een vies t-shirt ineens schoon geworden in je rugzak .... onderbroeken kan je ook zonder .... niemand die het weet .... liefs! xx
  2. Margriet:
    15 mei 2017
    Lees met nog meer plezier je verslagen nu ik weet dat je dit allemaal in zit te tikken op je SE-foontje. Fijn dat je lijf in topvorm is, ga zo door. Groetjes, Margriet