Dag 17 en 18 naar Crozant

12 mei 2017 - Crozant, Frankrijk

Poeh hé, moe hoor. Een zware dag met veel hoogteverschillen, up en down, net aangekomen in Crozant, ligt het nou hoog of laag, denk het laatste maar wel in een vallei met een grote waterpartij. Toen we hier aankwamen was de mairie net gesloten, de sleutel van onze Pelgrimsgite zou bij de buren liggen, een café dat vandaag toevallig ook dicht was, 2 uur wachten op een bankje met uitzicht op een ruïne, en gelukkig wel een epicerie die een fles rosé verkocht. We hebben ons er doorheen geslagen en mooie gesprekken op t bankje gehad. Nu dus een bed (of 6) tot onze beschikking, een douche,  brood en aardbeien, en alles is goed.

T'is vreemd, lopen lijkt zo langzaam reizen, maar t gaat zo snel. Elke cm zie je van dichtbij voorbij gaan en elke nacht slaap je ergens anders. Gisteren in een geweldige Pelgrimsgite waar de bedden helaas erg smal waren, toen ik eindelijk sliep ben ik dan ook in een poging me om te draaien, richting vloer gelanceerd, waar ik wat verbluft en nogal abrupt tot positieven kwam, en daarmee het besef dat heup en enkel pijn deden. Niet veel meer geslapen. Daarentegen vannacht in een heerlijk hotelletje waar de kok het een plezier vond om lekker vegetarisch voor me te koken, en dat is gelukt! Hotel des Artistes in Gargilesse, een aanrader! Wie snapt dit nog? Gisteren vroeg opgestaan om het onweer te omzeilen, sijknat geworden maar geen onweer gezien, vandaag de hele dag de warme dreiging van onweer, maar droog gelopen, en nu we dan eindelijk in onze gite zijn barst het buiten los. En weer zo mooi met die sprookjesbossen, de beekjes en de rivieren, de vogels, de koeien, de luchten, de klei en de blubber.

Ode aan mijn voeten, die me zo goed dragen, tot nu 317 km gelopen in 18 dagen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pats:
    12 mei 2017
    En een ode aan jullie beide .... die met verve de tocht doorstaan .... wat een mooie ervaringen .... loop steeds in gedachten met jullie mee .... en geniet van je omschrijvingen .... zo beeldend! lieve groet Pats xx
  2. Marleen Wijgman:
    12 mei 2017
    317 km Chapeau!! Lijkt me zo heerlijk om op die manier de hele dag buiten te zijn!!
  3. Hendri:
    13 mei 2017
    Petje af hoor. Gelukkig dat de landing naast je bed het lopen niet verhinderd heeft. Liefs en mooi/ droog weer.
  4. Tineke Schrijver:
    Wat een ervaringen!!
    Wat zal dat wijntje heerlijk gesmaakt hebben na zo'n barre tocht.
    Liefs en blijf genieten.
  5. Anneke B:
    13 mei 2017
    Bravo.Wat een geweldige tocht tot nu toe. Reis en geniet met jullie mee kanjers,xx
  6. Riny:
    18 mei 2017
    Petje af, Willy. Schitterende ervaringen, mooie verhalen en inspiratie om ook ooit de Camino te doen. Bedankt dat je het wil delen.