Dag 66 naar Rabanal del Camino en 67 naar El Acebo de Miguel

11 juli 2017 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Een heerlijk koel bergwindje met krachtige zon hadden we gisteren, lekker om te lopen, geleidelijk zijn we tot 1250 m gestegen. Na het droge landschap van de afgelopen weken wordt het nu weer groener, er verschijnen kleine bolle boompjes, waar je helaas niet zoveel aan hebt, ze geven alleen schaduw aan zichzelf, onder hun dikke bladerrok tot de grond. Na een halve dag kwamen er kastanjebomen bij, die zijn gelukkig wat socialer. We hadden ze hard nodig want moesten de volgende dag de top zien te bereiken. En dat hebben we dan ook gedaan, de berg steeg zo geleidelijk dat ik pas door had hoe hoog ik zat toen ik er middenin zat. Wat zijn ze weer mooi, en wat is het een kick om daar doorheen te lopen. De afdaling was wat moeilijker en ook pas voor de helft gedaan. Hij is erg steil met veel losse stenen, dat vinden mijn knieën helemaal niet leuk, daarom hadden we ervoor gekozen halverwege een slaapplaats te zoeken. Die was er, en wat voor één. Een pas geopende pelgrimsherberg met zwembad op een supermooi plekje, beste ever, en dat voor € 10 op de slaapzaal en € 35 voor een double, welke laatste luxe ik me maar weer eens toebedeeld heb, gevolgd door een heerlijke massage en straks een pelgrimsmaaltijd van 4 gangen incl wijn voor een tientje. Je moet er wel ff voor lopen maar dan heb je ook wat.

Ik heb gisteren ook mijn ridder ontmoet, hij zat niet op een paard maar had een adelaar, waar hij gelukkig niet op zat. Het blijven imposante dieren, July was 13 jaar en erg lief, ik mocht haar zelfs aaien. Adelaars komen in dit gebied verder niet meer voor.

1. Roy De Boo:
    Luxe pelgrimakela :-)
  2. Hendri:
    11 juli 2017
    Je zit echt in het loopritme hè; zal over een maand ook wel weer heel raar zijn.
    Fijn dat het landschap weer wat kleur krijgt; dat loopt toch wat prettiger. Geweldig hoor zo ver als jullie al gekomen zijn. Liefs, Hendri
  3. Margriet:
    11 juli 2017
    Leuk verhaal, prachtige adelaar maar pas op voor "zwaan kleef aan" door de ridder.
    Geniet van je luxe verblijf, lekker eten, wijntje en massage voor je lijf.
  4. TET PAARDEKOOPER:
    11 juli 2017
    Geweldig hoe jullie blijven genieten...bijzondere ontmoetingen en plekken....zal afkicken worden...
  5. Pats:
    11 juli 2017
    Is toch helemaal niets aan wat jullie doen!