Dag 55 naar Estella, 56 naar Los Arcos en 57 naar Viana

27 juni 2017 - Viana, Spanje

Een woestijn van graan, alles golft, alleen het pad loopt kaarsrecht, kilometerslang. Dat waren de afgelopen dagen, gelukkig vaak bewolkt en met de bekende onweersdreiging. Als de wolken wegtrekken wordt het meteen bloedheet, en graan biedt geen schaduw. Voor mij waren dit zware dagen, elke ochtend om 5 uur opstaan met de bedoeling om 6 uur te vertrekken, dan telkens weer heftige darmproblemen waardoor we later starten, en dan toch weer lopen. Vandaag ging gelukkig iets beter, of ik weet er beter mee om te gaan. Gisteren hebben we geslapen bij de orde van Capucijners, hier Capuccinos geheten. Die laatste vind ik toch lekkerder. En juist dan, Sint Jacob is soms wat plagerig, komen we om half 8 's morgens, ik mét diarree, bij een fontein met twee kranen, één met water en één met wijn, helaas. Volgende keer zet ik er een tentje naast! Vandaag ging dus wat beter, we hadden al afgesproken nog één dag te lopen en dan 2 dagen te rusten, Roel is ook moe, lekker hotel geboekt in Viana, leuk oud stadje vlak voor Logroño. Het was voor het grootste deel bewolkt, slechts 19 km Camino, en we liepen (= klimmen en dalen) door een prachtige vallei, leuke gesprekken met oa Cilla, een Braziliaans meisje dat in Parijs woont en international business studeert, ze is

bezig met haar Master Spaans. Je loopt een tijdje met elkaar en gaat weer apart verder, soms kom je elkaar dan later weer eens tegen.

De kerken in Spanje zijn oud met veel goud, Los Arcos staat bovenaan, zelfs de muren en het plafond zijn van goud. Heel anders dan de Franse kerken, een ander geloof met dezelfde god. Ze hebben ook openingstijden, als de winkels.

We passen ons zoals altijd snel aan en zitten nu aan de sangria en paella, heel wat dat ik nu iets fatsoenlijks vegetarisch kan eten, dat stemt Spanje hoopvol voor mij.

Nu 2 dagen rust, niet lopen en geen blog. Daarna zien we verder.

1. Marrèt:
    Waar is die kraan !!!!!
  2. Hendri:
    27 juni 2017
    Wat naar die darmproblemen; wil je hier niet iets tegen slikken. Je verliest zo ook extra vocht. Ik had trouwens niet verwacht dat jullie na de Pyreneeën nog verder zouden lopen.
    Sterkte, rust maar even lekker uit en liefs weer van mij.
  3. Anneke B:
    27 juni 2017
    Jezus Willy ,Put jezelf niet zo uit. luister naar je lichaam .( en naar moeders) Goed eten, veel drinken en rust ,Neem alle tijd hiervoor ,dan ben je zo weer de oude en kun jij je mooie pad weer volgen .Je hebt alle tijd. Je bericht was helemaal niet te laat ,ik kreeg hem vandaag binnen. Wat lief dat je op deze barre tocht aan mij denkt. liefs en 'n hele dikke kus van mij en een kleintje voor Roel.
  4. Willy:
    28 juni 2017
    Lieve Beemster An, van harte gefeliciteerd❤️ En geen enkele reden tot ongerustheid hoor, het lijf voelt sterk genoeg, nog steeds geen maat 38, en ons pad geeft nog altijd meer dan het neemt. Bovendien kunnen we altijd stoppen en dat ook doen als t te zwaar wordt! Darmprobleem komt ws door de riem van de rugzak, te lang en strak op dezelfde plek. Zal nog ff foto van mijn relaxplekje bijvoegen. Fijne dag!
  5. Tineke Schrijver:
    28 juni 2017
    Rust even goed uit Willy!!
    Ik geniet van je reisverslagen en voel de hitte en de buikkrampen.
    Sterkte.