Dag 33 naar Saint-Foy-la Grande en 34 naar Saint-Ferme

29 mei 2017 - Saint-Ferme, Frankrijk

Mijn tong had zijn hart al verloren aan de Bergerac rosé, nu ik de schoonheid van deze streek ook met mijn ogen heb geproefd kan het helemaal niet meer stuk. Een rustig dagje van 10 km, wandelend tussen wijngaarden, vergezeld door kleurige vlinders en boven ons hoofd cirkelende grote roofvogels,  zó mooi dat we voor 30 hebben genoten, Mijn "vader" van t kruispunt had gelijk, niet alleen wat de schoonheid maar ook wat de klimmetjes betreft, dat hadden we er echter graag voor over omdat we de tijd hadden en zoveel moois terugkregen. Daarna hadden Roel en ik ons de luxe van een B&B gepermitteerd voor een nachtje, een geweldig plekje met terras aan de Dordogne met een man die in kokskostuum het meest fantastische vega hoogstandje op tafel zette. Roy kwam eten en we hebben zijn verjaardag ook maar meteen gevierd, hij is woensdag jarig en je weet als pelgrim nooit of je elkaar dan nog ziet, was heerlijk en gezellig. Dat was gisteren.

Vandaag was lastiger. Gelukkig net op tijd de rivier Dordogne overgestoken waardoor we in de Gironde belandden. Er was me nl verteld dat, als het regende, het daar 3 weken door zou gaan, en La France dreigde weer eens met regen en onweer (l'orage c'est voltage). Het was benauwd, veel zweten, Roel had pijn aan een pees in z'n voet, en ik had zowaar de eerste blaren te pakken. Niet gek na 34 dagen, wel wat overdreven om dan maar meteen 2 voeten te pakken. We waren net voor de eerste regendruppels in de gîte municipal, waar de Franse meiden vakkundig mijn blaren doorprikten en met erg rood spul overgoten. Eric heeft heerlijk voor ons gekookt, en zo helpen we elkaar ook door de lastige momenten heen. Roel z'n voet gaat inmiddels ook beter. Lastig dagje met toch weer heel veel mooie momenten, kilometers wijngaarden en de eeuwenoude prachtige abdij zit om de hoek.

1. Hendri:
    29 mei 2017
    Blaren en (vlg. Roel) loszittende zolen; zal niet prettig lopen. Maar hopelijk vergeet je dit door alle halleluja- momenten zoals het prachtige landschap, het heerlijke eten, een lekker bed en een echte wc. Ik hoop dat je toch snel een schoenmaker vindt of een tube secondelijm. Geniet en liefs maar weer.
  2. TET PAARDEKOOPER:
    30 mei 2017
    Mooi poëtische start van weer een schitterend verslag....hoop voor jullie beiden dat de lichamelijke ongemakken zich snel oplossen..knuffies
  3. Tineke Koning:
    31 mei 2017
    Hoi Willy en Roel,
    Ik geniet van jullie verhalen, de mooie foto's en de route. Volgende week heb ik vakantie en ik heb nog gekeken naar een vlucht naar Bordeaux om een dagje mee te lopen. Het is bij kijken gebleven. Ik geniet ondertussen wel van je tuintje Willy, de bloemen staan er prachtig bij. Veel plezier nog verder!
    Groetjes en liefs Tineke